gazeta "Słonecznego Domu"

gazeta "Słonecznego Domu"
To gazeta mojego Środowiskowego Domu Samopomocy "Słoneczny Dom" z Ursusa. Okładka jednego z archiwalnych numerów. Dostępna na https://drive.google.com/drive/folders/0B9e8Z7OkI74RcU5UTEt1bjRCd0U?usp=sharing

czwartek, 22 grudnia 2016

To mój pierwszy post. Witam serdecznie :-). Będę tu pisał o schizofrenii zarówno w wymiarze ogólnym, jak i osobistym. Na dobry początek - kilka frapujących faktów o schizofrenii.

1. Schizofrenia to nie jedna choroba, tylko tak naprawdę grupa chorób (dla uproszczenia będę to jednak nazywał jedną chorobą).
2. Najczęstsze krzywdzące stereotypy na temat takich osób - a) że głupi i b) że niebezpieczny.
3. 10 procent osób chorujących na schizofrenię kończy swoje życie samobójstwem.
4. Egotyzm (czyli nadmierne skupienie na sobie) to cecha charakterystyczna dla tej choroby.
5. Gdy oboje rodzice są na to chorzy, szansa, że dziecko też będzie chore, wynosi mniej więcej pół na pół.
6. Nagły i ostry początek choroby jest korzystniejszy niż początek powolny ("podstępny").

I jeszcze parę zdjęć z mojego niedawnego wyjazdu na Fuerteventurę (jedna z Wysp Kanaryjskich):



5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam do komentowania, do dzielenia się swoimi przemyśleniami... Każdy wartościowy komentarz będzie dla mnie na wagę złota ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję bloga, bardzo dobry pomysł, aby przybliżyć nam realia choroby. Przeczytałam wszystkie posty z zaciekawieniem, dobrze piszesz! Zastanawiam się, jak dostawać każdy nowy post na maila? Buziak

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że są ludzie tacy jak Ty, którzy uważają, że mój blog jest wartościowy :-) Dzięki temu mam poczucie, że stworzenie go miało sens.
      Szczerze mówiąc, nie jestem najlepszy w kwestiach informatycznych. Nie wiem co zrobić, żeby każdy nowy post przychodził na Twojego maila, w każdym razie publikuję je w Google+.
      W dodatku przyznam, że mam coraz mniej pomysłów na ciekawe, wartościowe posty. Trochę brakuje mi kreatywności, a nie chcę pisać głupot.
      Pozdrawiam!

      Usuń